Atención! Este sitio emprega cookies e tecnoloxías similares.

Máis información

Acepto

En cumprimento do artigo 22.2 da Lei de Servizos da Sociedade da Información e conforme ao disposto no artigo 5 da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de dicembro, de Protección de Datos de Carácter Persoal e demais normativa ou recomendacións que resulten de aplicación (tales como a Guía de Cookies da Axencia Española de Protección de Datos-AEPD), DataLib Servizos Documentais, S.L. informa aos usuarios da web de que o acceso a este sitio implica a utilización de cookies.

Unha cookie é un ficheiro que se descarga no seu ordenador ao acceder a determinadas páxinas web. As cookies permiten a unha páxina web, entre outras cousas, almacenar e recuperar información sobre os hábitos de navegación dun usuario ou do seu equipo e, dependendo da información que conteñan e da forma en que utilice o seu equipo, poden utilizarse para recoñecer ao usuario. Tal como recolle a "Guía sobre el uso de las cookies" da AEPD, segundo a finalidade para a que se traten os datos obtidos a través das cookies, podemos distinguir entre:

- Cookies técnicas. Son aquelas que permiten ao usuario a navegación a través dunha páxina web, plataforma ou aplicación e a utilización das diferentes opcións ou servizos que nela existan como, por exemplo, controlar o tráfico e a comunicación de datos, identificar a sesión, acceder a partes de acceso restrinxido, recordar os elementos que integran un pedido, realizar o proceso de compra dun pedido, realizar a solicitude de inscrición ou participación nun evento, utilizar elementos de seguridade durante a navegación, almacenar contidos para a difusión de vídeos ou son ou compartir contidos a través de redes sociais.

- Cookies de personalización. Correspondería a aquelas que permiten ao usuario acceder ao servizo con algunhas características de carácter xeral predefinidas en función dunha serie de criterios no terminal do usuario como por exemplo serian o idioma, o tipo de navegador a través da cal accede ao servizo, a configuración rexional desde onde accede ao servizo, etc.

- Cookies de análise. Son aquelas que permiten ao responsable das mesmas, o seguimento e análise do comportamento dos usuarios dos sitios web aos que están vinculadas. A información recollida mediante este tipo de cookies utilízase na medición da actividade dos sitios web, aplicación ou plataforma e para a elaboración de perfís de navegación dos usuarios de ditos sitios, aplicacións e plataformas, co fin de introducir melloras en función do anlaíse dos datos de uso que fan os usuarios do servizo.

- Cookies publicitarias. Son aquelas que permiten a xestión, da forma máis eficaz posible, dos espazos publicitarios que, no seu caso, o editor incluíra nunha páxina web, aplicación ou plataforma dende a que presta o servizo solicitado en base a criterios como o contido editado ou a frecuencia na que se mostran os anuncios.

- Cookies de publicidade comportamental. Son aquelas que permiten a xestión, da forma máis eficaz posible, dos espazos publicitarios que, no seu caso, o editor incluíse nunha páxina web, aplicación ou plataforma dende a que presta o servizo solicitado. Estas cookies almacenan información do comportamento dos usuarios obtida a través da observación continuada dos seus hábitos de navegación, o cal permite desenvolver un perfil específico para mostrar publicidade en función do mesmo.

As aplicacións de terceiros nos prestan o servizo de medición e análise da audiencia das páxinas da nosa web, descarga de vídeos e documentos, facilitar e monitorizar a conexión e a publicación de contidos entre a web de Fervenzas Literarias e redes sociais como Facebook, Twitter, Linkedin...

A información que obteñen está relacionada co número de páxinas visitadas, idioma, rede social na que se publican as nosas novas, cidade ou rexión á que está asignada a dirección IP dende a que se accede, o número de novos usuarios, frecuencia, tempo e reincidencia das visitas, navegador e operador ou tipo de terminal dende o que se realiza a visita.

Asimesmo elas mesmas poden utilizar estes datos para mellorar os seus propios servizos e para ofrecer servizos a outras empresas. Pode coñecer eses outros usos dende as ligazóns indicadas.

O control das cookies instaladas no seu equipo debe facerse mediante a configuración das opcións do navegador que use:

En cumprimento do establecido no artigo 5 da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de decembro, de Protección de Datos de Carácter Personal (en adiante, LOPD), informámoslle de modo expreso, preciso e inequívoco que a información que se obteña a través das cookies que se instalen no seu ordenador será utilizada coas seguintes finalidades: identificar a sesión e acceder a partes de acceso restrinxido.

Os destinatarios da información que se obteña a través das cookies que se instalen no seu ordenador serán as seguintes entidades: O editor responsable da web e responsable do tratamento: DataLib Servizos Documentais, S.L.

Hora Zulú (Galaxia) de Santiago Lopo

Rate this item
(12 votes)

Xa avisa o autor nesta entrevista: Hora Zulú (Galaxia) é como un mecanismo de reloxería. E é certo, no seu obrador Santiago Lopo confecciona con suma precisión unha historia onde o máis mínimo importa. Todo ten o seu espazo... e o seu tempo.

Nesta novela Lopo nos mostra as súas inquietudes sobre o tempo e a escravitude á que nos condena. Pero neste mecanismo articúlanse moitas pezas e, como dixemos, todas son de grande importancia. O lector, ao igual que o mariñeiro que recolle as súas redes, descoñece ata que sae a flote que hai ao final do fío. Nese senso Santiago Lopo manexa os tempos da novela dun xeito brillante. Pouco a pouco alimenta a un lector ávido de información, de coñecer máis, de avanzar.

Non enganaríamos a ninguén se afirmamos que Hora Zulú (premio García Barros) de Santiago Lopo é unha das novelas máis interesantes e orixinais publicadas no 2012. Unha proposta suxestiva dun autor que xa sorprendera con Game over (Biblos) e con Peaxes (Xerais).

 


 

A chegada dun paciente a un centro psiquiátrico serve para conformar unha mea de manelas que conforman Hora Zulú. Un dos elementos principais, un deses copos, é o tempo na súa magnitude física. Nesta novela presenta vostede unha reflexión sobre o tempo e como inflúe nas nosas vidas.

O meu obxectivo con Hora Zulú era razoar sobre o paso do tempo. O tempo é un dos elementos máis subxectivos que existen, xa que cada un de nós o entende dun xeito diferente.

Outro dos aspectos que quería abordar con nesta novela é o escravos que somos dese tempo. Roland Barthes dicía que “Existe unha ligazón cosubstancial entre poder e ritmo. Ante todo, o poder impón un ritmo (de todas as cousas: un ritmo de vida, de tempo, de pensamento, de discurso)”. Isto do contratempo horario acelerouse coa chegada da Revolución industrial. Vivimos para producir e as horas marcan as nosas vidas. Como di un dos personaxes de Hora Zulú,eu tamén gustaría de vivir sen ser escravo das horas e guiarme polo solpor ou polo amencer, por exemplo.

 

Outro dos aspectos nos que incide é a simultaneidade temporal na que vivimos. Esa Hora Zulú que da nome a esta novela.

Chamoume sempre a atención o feito de vivir en fusos horarios diferentes. Eu, que teño familia emigrada en Brasil, lembro de neno cando nos chamaban polo Nadal para felicitarnos. Sorprendíame moito que alí fosen as catro da tarde cando na miña casa eran as dez da noite. Dende sempre me apaixonou a elasticidade do tempo.

 

Aparece en Hora Zulú a cuestión do ecoloxismo. Son moitos os escritores que dende a literatura fixeron un alegado sobre esta materia. Velaí temos a escritores como Henry David Thoreau, Luís Sepúlveda, Manuel Rivas… Que se pode aportar dende a literatura ao debate do ecoloxismo?

Nesta novela quixen dar unha visión nova, pero penso que é fundamental ter un amor pola terra. A sensibilidade coa terra, co ecoloxismo, é fundamental. Hai persoas que deciden ser activistas dun xeito (como vemos en Hora Zulú), e outras que deciden selo dende a literatura, pero ao final o ecoloxismo é unha cuestión que nos atinxe a todos. Non ten que ser unha postura cara os demais senón que hai que sentilo dentro dun.

 

Vostede fai gala dun sutil manexo da intriga, un pouco ao uso da novela negra. É de agradecer esa dosificación da trama, que xurde dun xeito lóxico, sen grandes reviravoltas que descoloquen ao lector.

Estase a construír un puzzle no sentido de que se crea unha atmosfera de intriga, de suspense ou de que a historia vai dando aos poucos pistas do que vai acontecer. Esa dosificación da trama -de crear ese puzzle- foi un dos aspectos da novela que máis traballo me deu: como contar nin pouco nin moito. A estrutura da novela funciona como un mecanismo de reloxería, onde todo está moi estudado. Un crítico opinaba que esta era unha novela complexamente sinxela, sinxelamente complexa. Creo que lle acae moi ben esa definición, porque aínda que a novela poida parecer complicada e doada de ler; e ao mesmo tempo, a pesar de ser sinxela de ler, require o esforzo do lector para ir compoñendo as diferentes pezas que conforman Hora Zulú.

 

Entre esas pezas que vostede sinala está o emprego de moitas voces, ben sexan a través de emails, entrevistas, informes médicos, poesías …

Eu quixen empregar esa estrutura fragmentaria porque a historia pedía moitas voces e iso facilita que o lector asocie o que está lendo a unha voz. Unha das cousas máis dificultosas foi dar, a cada un dos personaxes, unha voz diferente. É complicado no senso de que en Hora Zulú aparecen moitos personaxes e empregar diferentes tipoloxías textuais como poemas, informes, textos literarios, cartas … para etiquetar unha voz e asocialas a unha maneira de expresarse, foime de gran axuda.

Todo está inventado en literatura, pero quixen experimentar coas diferentes tipoloxías. Eu quedei satisfeito co resultado pero a verdade é que supón moito esforzo. Aínda que sempre podes cometer unha equivocación ou un erro, tras moitas relecturas parece que todo concorda. Pode que algún lector sexa quen de atopar un desliz, pero en xeral é bastante coherente.

 

Como se formula un libro destas características, tan fragmentario, con todas esas voces e personaxes?

A miña intención era facer unha reflexión sobre o paso do tempo e sobre o control temporal. A partires de aí xorden outras ideas, crease a atmosfera da trama e aparecen as historias dos personaxes, aspectos todos eles que conformarán finalmente a novela.

O que non se especifica por ningures é a configuración dos personaxes. En ningún momento se lle di ao lector que este personaxe é así; vai ser o propio lector quen vai ir configurándoos a través dos fragmentos que lle van chegando. Creo que se trata dun proceso bastante natural e que non require gran esforzo no proceso de lectura.

 

Sen voz, outro dos protagonistas da novela é o centro psiquiátrico onde se desenvolve unha grande parte da trama.

Eu procurei mostrar do centro psiquiátrico a súa cara máis amable. Busqueino así porque, salvo momentos puntuais, é o normal. É dunha familiaridade absoluta.

 

A súa escrita caracterízase por ser dunha gran orixinalidade, imprimindo as túas obras aspectos novidosos. Ata onde queres chegar cando escribes?

Simplemente quero contar a miña historia e que esa historia chegue a moitos lectores. Sobre ser orixinal… Hoxe é moi difícil selo, quizais procures escribir algo orixinal e te pasas de freada, pero polo xeral creo que os lectores si que aceptan ben as miñas propostas. Descoñezo como serán as miñas futuras achegas literarias. Xa sabes, aínda que se queira ser orixinal os escritores acabamos sempre repetíndonos. Hora Zulú é a miña terceira novela e coido que ningunha delas é similar ás outras, pero tampouco descarto escribir algún día unha novela “ao uso”, na súa estrutura máis clásica.

 

Pontevedra. Xaneiro, 2013

Buscar en De actualidade >

Axenda >

Lun Mar Mer Xov Ven Sab Dom
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Nestes días >

No upcoming event!

Exposicións >

No upcoming event!